Γραμμικές συναρτήσεις: Πειραματική προσέγγιση
της Ειρήνης Περυσινάκη Η εβδομάδα από τη Δευτέρα 11 έως την Παρασκευή 15 Απριλίου ήταν με βεβαιότητα εβδομάδα μεγάλης δραστηριότητας. 10 μαθητές από τη Φινλανδία και 9 από την Ισπανία είχαν έρθει ως επισκέπτες με το πρόγραμμα Erasmus+ “EL ESPAÑOL, PASAPORTE ENTRE CULTURAS”. Εμείς, ως οικοδεσπότες, είχαμε οργανώσει αρκετές εκδηλώσεις για να τους καλωσορίσουμε. Σε αυτό το πλαίσιο, προγραμματίστηκε μια πειραματική προσέγγιση των γραμμικών συναρτήσεων για την Τετάρτη 13 Απριλίου 2016. Έτσι, αμέσως μετά την πρωινή προσευχή, όλοι οι μαθητές του τμήματος Α3, μαζί με τους επισκέπτες, συγκεντρώθηκαν στο γήπεδο του μπάσκετ για να αναλάβουν δράση. Η δραστηριότητα με τον κόρακα και τη στάμνα
Το μάθημα βασίστηκε στον μύθο του "Κόρακα και της στάμνας" στον οποίο ένας κόρακας κατορθώνει να ανεβάσει τη στάθμη του νερού σε μια στάμνα ρίχνοντας μέσα βότσαλα. Οι μαθητές καθοδηγήθηκαν να επαναλάβουν το εγχείρημα ρίχνοντας βόλους μέσα σε ένα βροχόμετρο, ώστε να ανέβει η στάθμη του νερού από τα 100 mm στα 120 mm. Καθώς έριχναν έναν-έναν τους βόλους, σημείωναν το ύψος της στάθμης και στη συνέχεια το απεικόνισαν ως συνάρτηση του πλήθους των βόλων. Αυτή η συνάρτηση ήταν γραμμική και ο ακριβής τύπος της αναμενόταν να βρεθεί. Όλοι τα κατάφεραν περίφημα! Η δραστηριότητα με τα τρία γραφήματα
Στο δεύτερο μέρος, το βροχόμετρο αντικαταστάθηκε με άλλα δοχεία: μια σφαίρα, μια τετραγωνική πυραμίδα και έναν κώνο (που στεκόντουσαν με την κορυφή τους) και οι βόλοι με μικρές ποσότητες νερού (ίδιες και για τα τρία στερεά) που εισαγάγονταν με σύριγγες. Και εδώ, οι μαθητές επικεντρώθηκαν στις στάθμες του νερού που δεν ήταν γραμμικές συναρτήσεις του όγκου του νερού, όπως φαινόταν και από τα τρία γραφήματα στο φύλλο εργασίας. Αλλά, ποιο γράφημα αντιστοιχεί σε ποιο στερεό; Οι μαθητές έλυσαν αυτόν τον γρίφο. Εσύ μπορείς να τον λύσεις; Το υλικό του μαθήματος και οι εργασίες των ομάδων
Δείτε ακόμα:
|
|
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ: Ειρήνη Περυσινάκη iriniper[ατ]sch.gr |