Greek     OR      English
Μια συνάντηση με το Δημοτικό Σχολείο Αγίου Μύρωνα
Ειρήνη Περυσινάκη - Ειρήνη Κασσωτάκη
Χωριό Άγιος Μύρων: άποψη του λόφου.
Στην κορυφή του λόφου
δεσπόζει το ρολόι του Δημοτικού.
Η κεντρική είσοδος του Δημοτικού.
Ο αύλιος χώρος στην πίσω μεριά του σχολείου.
Το ρολόι
Κλιμακωτά σοκάκια στο χωριό.
Γραφικός δρόμος σε γειτονιά.
Άνοιγμα σε μαγευτική θέα.
Μικροί και μεγάλοι,
έτοιμοι για ένα διαστημικό ταξίδι!
Ο Ήλιος στο κέντρο
και η Γη περιφέρεται γύρω από αυτόν.
Α' και Β' Δημοτικού:
Το παιχνίδι "μάντεψε τον αριθμό - junior".
Η κυρία Κατερίνα,
εξηγεί το "κόλπο" του παιχνιδιού.
Διπλώνουμε χαρτιά στη μέση ξανά και ξανά και ξανά...
...τα τετραγωνάκια γίνονται 2, 4, 8.
Ξεδιπλώνοντας τις μαγικές κάρτες
με τις μαγικές εικόνες...
...που φυσικά θα χρωματίσουμε
Ωραίες δεν έγιναν;
Ο Γουίνι και το γουρουνάκι... χώρια!
Και εδώ χώρια, αλλά...
...μετά από ένα μαγικό, έσμιξαν!
Καλύτερα έτσι!
Κι εδώ οι δυο φίλοι μαζί.
Τα σκυλάκια όμως παίζουν χωριστά.
Λάθος! Μαζί παίζουν!
Η κάρτα έκανε πάλι τα μαγικά της!
Αγαπημένα αδελφάκια - σκυλάκια.
Το ελαφάκι στην 4η σελίδα της κάρτας.
Ας περάσουμε τώρα στη Γ' και Δ' Δημοτικού.
Αρχίζουμε με το αριθμητικό παιχνίδι
"μάντεψε τον αριθμό".
Θέλουμε όλοι να το δοκιμάσουμε.
Πολύ εντυπωσιακό!
Μας ξεσήκωσε από τα καθίσματά μας.
Το "κόλπο" του παιχνιδιού
έγινε "παιχνιδάκι" μετά από την εργασία μας.
Είμαστε δουλευταράδες!
Μια χαρά τα καταφέραμε!
Ώρα για τις μαγικές κάρτες
Πώς ανοίγουν;
Θέλουμε να δούμε από κοντά τη μαγική κάρτα!
Και να μάθουμε πώς κατασκευάζεται!
Ε' και ΣΤ' Δημοτικού:
μαντέψτε ποιο παιχνίδι παίζουμε.
Φυσικά, το "μάντεψε τον αριθμό"!
Ας ανακαλύψουμε τα Μαθηματικά
που κρύβονται πίσω από το παιχνίδι!
Ξεκινήσαμε να δουλεύουμε μόνοι μας, αλλά...
...μετά φτιάξαμε ομάδες!
Βοηθάμε ο ένας τον άλλον!
"Μαζί" είναι καλύτερα παρά "χώρια"!
Στο τέλος της ώρας πήραμε και δωράκι:
μια "μαγική" κάρτα!


Πέμπτη 8 Οκτωβρίου 2015 και το πρωινό μάς βρίσκει στην πιο ψηλή κορυφή του λόφου όπου είναι χτισμένο το χωριό "Άγιος Μύρων". Εκεί βρίσκεται το Δημοτικό Σχολείο, που στο δυναμικό του απαριθμεί 3 δασκάλους και περίπου 50 μαθητές από τον Άγιο Μύρωνα και τα γειτονικά χωριουδάκια Πενταμόδι, Πετροκέφαλο, Πυργού. Το κτίριό του, ένα καλοδιατηρημένο παλιό κλασσικό, με χοντρούς τοίχους, μεγάλα πορτοπαράθυρα, ευρύχωρες αίθουσες και έναν εντυπωσιακό περίβολο με αρχαίους λίθους και επιγραφές =ερείπια από την Αρχαία Ραύκο, μαρτυρεί την ιστορικότητα του χώρου. Σ' αυτόν τον όμορφο χώρο, με εγκάρδια καλωσορίσματα, μας υποδέχτηκαν ο Διευθυντής του σχολείου κ. Μιχάλης Κοτρότσιος, οι δύο δασκάλες κα. Δέσποινα Μανουσέλη και κα. Κατερίνα Μαγιοπούλου, αλλά και αρκετοί ανυπόμονοι μαθητές.

Τις δύο πρώτες ώρες μαζευτήκαμε σε μια ευρύχωρη αίθουσα που σιγά-σιγά γέμισε ασφυκτικά με πάρα πολλά καθίσματα και όλους τους μαθητές του σχολείου. Ταξιδέψαμε μαζί με τη Γη στο ετήσιο ταξίδι της για να γνωρίσουμε την αιτία των τεσσάρων εποχών και της μεταβολής στην διάρκεια ημέρας (ο χρόνος από την ανατολή ως την δύση του Ήλιου). Με χρήση εποπτικού υλικού (βίντεο και διαδραστικές εφαρμογές), μελετήσαμε αυτά τα φαινόμενα σε όλα τα μήκη και πλάτη της Γης, αλλά και ως παρατηρητές από το διάστημα -κάτι που δραματοποιήσαμε και σε θεατρικό παιχνίδι.

Ένα διάλειμμα και περάσαμε στον χώρο των Μαθηματικών. Α' και Β' τάξη γνώρισαν τις πρώτες δυνάμεις του 2, δηλαδή τους αριθμούς 1, 2, 4, και 8, διπλώνοντας χαρτιά στη μέση ξανά και ξανά. Ακολούθησε το παιχνίδι "Μάντεψε τον αριθμό" όπου κάποιος βάζει έναν αριθμό στο νου του από το 1 ως το 15 και μετά ένας άλλος μαντεύει τον αριθμό γνωρίζοντας μόνο σε ποιους από τους 4 αριθμητικούς πίνακες βρίσκεται. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και βάλθηκαν να μάθουν το "κόλπο" και να το εφαρμόσουν. Το μόνο που χρειαζόταν να κάνουν ήταν, για κάθε πίνακα που περιελάμβανε τον μυστικό αριθμό να προσθέσουν το πρώτο νούμερο του πίνακα. Το κέφι όμως απογειώθηκε με τις "μαγικές κάρτες". "Μαγικές" γιατί ανοίγουν από την μέση αποκαλύπτοντας έτσι ακόμα δύο όψεις, αλλά και γιατί σε κάποιες από τις σελίδες, οι εικόνες αλλάζουν διάταξη καθώς η κάρτα ξεφυλλίζεται (η αριστερή πάει δεξιά και η δεξιά αριστερά). Τα παιδιά φυσικά δεν παρέλειψαν να χρωματίσουν τις κάρτες, απολαμβάνοντας κάθε στιγμή το έργο τους και επιδεικνύοντάς το μόλις θεωρούσαν ότι ολοκληρώθηκε.

Σειρά είχε η Γ' και Δ' τάξη που ως μεγαλύτεροι ασχολήθηκαν με το κανονικό παιχνίδι "μάντεψε τον αριθμό" που περιλαμβάνει 5 αριθμητικούς πίνακες με αριθμούς από το 1 έως το 31. Οι μαθητές συμπλήρωσαν πολύ προσεκτικά το αντίστοιχο φύλλο εργασίας και έτσι έμαθαν ότι αρκούν οι δυνάμεις του 2 για να εκφράσουμε έναν τυχαίο αριθμό ως το άθροισμα κάποιων σπό αυτές (η δυαδική γραφή ενός αριθμού). Στο τέλος της ώρας μοιράσαμε και σε αυτούς από μια μαγική κάρτα. Ελλείψει χρόνου όμως, δεν διδάξαμε την κατασκευή της, αλλά οι μαθητές, μάς υποχρέωσαν να την επιδείξουμε βιαστικά στο διάλειμμα -τόσο φιλομαθείς ήταν!

Τελευταίους γνωρίσαμε τους μαθητές της Ε' και ΣΤ τάξης, οι οποίοι επίσης επιδόθηκαν στην συμπλήρωση του φύλλου εργασίας για το παιχνίδι "Μάντεψε τον αριθμό". Τα παιδιά ένιωθαν άνετα να κινηθούν στην τάξη και τότε είδαμε κάτι το πραγματικά εντυπωσιακό: αλλού ένας μαθητής βοηθούσε τον συμμαθητή του και αλλού κάποιοι είχαν γυρίσει τις καρέκλες τους σχηματίζοντας μικρές ομαδούλες των 4 ατόμων για να συνεργαστούν!

Έφτασε η ώρα να σχολάσουμε και καθώς κατηφορίζαμε τα στενά του χωριού, μαθαίναμε από τους χωριανούς ότι τα παιδιά είχαν ήδη δείξει σε αυτούς τις κάρτες τους. Τι ωραίο αίσθημα ήταν αυτό! Το μάθημά μας έφυγε από τους τοίχους των τάξεων και ταξίδεψε μέχρι τις γειτονιές και τα καφενεία, από τους μαθητές μας που έγιναν δάσκαλοι! Σας ευχαριστούμε πολύ, μικροί μας φίλοι! Καλή αντάμωση του χρόνου!


Το εκπαιδευτικό υλικό:


Παίξε το παιχνίδι "Μάντεψε τον αριθμό" διαδικτυακά.

Βάλε έναν αριθμό στο νου σου από το 1 ως το 31, τσέκαρε τους πίνακες όπου αυτός εμφανίζεται και πάτα το κουμπί "Μάντεψε" για να σου αποκαλύψει ο υπολογιστής ποιος ήταν ο αριθμός σου!

1 3 5 7
9 11 13 15
17 19 21 23
25 27 29 31
2 3 6 7
10 11 14 15
18 19 22 23
26 27 30 31
4 5 6 7
12 13 14 15
20 21 22 23
28 29 30 31
8 9 10 11
12 13 14 15
24 25 26 27
28 29 30 31
16 17 18 19
20 21 22 23
24 25 26 27
28 29 30 31



Διάβασε περισσότερα


ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ: Ειρήνη Περυσινάκη iriniper[ατ]sch.gr
ΕΙΚΟΝΕΣ: Παρασκηνίου από το 123RF