Greek     OR      English
To A4 παρέα με τον Sam Loyd (9 Δεκεμβρίου 2011)
Πρώτα, να κόψουμε τις κάρτες.
Και τώρα ο γρίφος:
Να βάλουμε τους αναβάτες επάνω στα μουλάρια.
Κάπως δύσκολο...
Πώς να τοποθετήσουμε τις κάρτες;
Μήπως να διπλώσουμε τους αναβάτες;
Οι κανόνες δεν το επιτρέπουν!
Ο ένας αναβάτης βολεύτηκε, ο άλλος όμως έχασε το άτι!
Πολύ ωραία!
Και οι δύο στα μουλάρια τους, αλλά λίγο... ανάποδα.
Τι έγινε; Τα καταφέραμε;
Ελάτε να δείτε κι εσείς!
Τέλειο; Τέλειο!!!
Ιδού η λύση!
Κύριε Sam Loyd πολύ μας παιδέψατε!
Πήραμε φόρα!
Λύσαμε και τον γρίφο με τους μαλωμένους γείτονες!
Για να μετρήσουμε καλά λιοντάρια και άνδρες.
Ποιος είναι ο άνθρωπος-λιοντάρι;
Σα νάναι αυτός εδώ κάτω!
Το κουδούνι χτύπησε και εμείς δε βγαίνουμε έξω.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Παρασκευή, 9 Δεκεμβρίου, 6η ώρα Γεωμετρία με το Α4. Κουρασμένα τα παιδιά, κουρασμένη κι εγώ.

Όμως, το σημερινό μάθημα θα είναι διαφορετικό και ανυπομονούμε όλοι! Θα ασχοληθούμε με το πακέτο δραστηριοτήτων που μας έστειλε η εταιρεία Sam Loyd, που ίδρυσε ο ομώνυμος, διάσημος εμνευστής μαθηματικών γρίφων (1841-1911).

Δύσκολο να περιγράψει κάποιος τον ενθουσιασμό των παιδιών: Χαρά, που δημιούργησαν ομάδες, χαρά που θα έκοβαν τις κάρτες του γνωστού γρίφου με τους αναβάτες και τα μουλάρια, χαρά που θα έλυναν έναν γρίφο. Ποιος όμως θα ήταν ο δεινός λύτης; Ο γρίφος ήταν δύσκολος. Ό,τι κι αν δοκίμασαν ήταν αποτυχημένο. Βάζοντας αντικριστά τα μουλάρια, η λουρίδα με τους αναβάτες δεν ήταν αρκετά μακριά για να τοποθετηθούν και οι δύο επιτυχώς στη σέλα τους. Κάποια στιγμή, βρέθηκαν... ανάποδα. Μήπως να δίπλωναν τη λουρίδα; Όμως, όχι, αυτό δεν επιτρεπόταν!

Πέρασε λίγος χρόνος, τα παιδιά συνέχισαν με αμείωτο ενδιαφέρον τις προσπάθειες και επιτέλους, να! Δυο μαθήτριες το βρήκαν! Τι απίστευτη λύση! Οι αναβάτες ανάμεσα στα μισά διαφορετικών μουλαριών! Τα παιδιά όλα έτρεξαν να θαυμάσουν! Δεν το πίστευαν! "Τέλειο! Τέλειο!" κραύγαζαν. Επανέλαβαν ξανά και ξανά και με τις δικές τους κάρτες, προσπαθώντας να αποκωδικοποιήσουν τη γεωμετρία του γρίφου. Τρεις μαθήτριες θα επιχειρούσαν στο σπίτι τους να δημιουργήσουν μια δική τους σπαζοκεφαλιά, παρόμοια.

Αναμενόμενη, η απαίτηση να ασχοληθούν και με δεύτερο γρίφο από το πακέτο. Τους έκανα τη χάρη και τους έδωσα ακόμα δύο: Πρώτα τον γρίφο με τους μαλωμένους γείτονες (quarrelsome neighbors), που έλυσαν με μεγάλη ευκολία και έπειτα τον Teddy και τα λιοντάρια. Όλα τα παιδιά μαζεύτηκαν πάνω από τον Τέντυ, ψάχνοντας τον "άνθρωπο-λιοντάρι". Τόσο στριμώχτηκαν γύρω από την εικόνα, που με πολλή δυσκολία τράβηξα 1-2 φωτογραφίες. Μετρούσαν, ξαναμετρούσαν, κάποιοι είπαν ότι κατάλαβαν το "κόλπο", κανείς όμως δεν ήθελε να σχολάσει με το κουδούνι που χτύπησε.

Παρασκευή, 6η ώρα, ώρα να γυρίσουν στα σπίτια τους και όμως, όλοι ήθελαν να κάτσουν λίγο ακόμα, παρέα με τον Sam Loyd!

της Ειρήνης Περυσινάκη



Πέμπτη, 12 Ιανουαρίου 2012: Η εταιρεία του Sam Loyd, μάς ενημέρωσε ότι η δραστηριότητα του σχολείου μας δημοσιεύθηκε και στη δική τους ιστοσελίδα με τίτλο Activities-Greece


© 2011-2014 Εργαστήριο Μαθηματικών Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων Ηρακλείου

Τελευταία Ενημέρωση: 12 Ιανουαρίου 2011
Last Update: 12 Jenuary 2011

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ: Ειρήνη Περυσινάκη iriniper[ατ]sch.gr
ΕΙΚΟΝΕΣ: Παρασκηνίου από το 123RF