Greek     OR      English
Το Εργαστήριο Μαθηματικών στο Δημοτικό Γουβών
της Ειρήνης Περυσινάκη
Θεατρικό παιχνίδι:
Η περιφορά της Γης γύρω από τον Ήλιο
Διπλώνοντας την μαγική κάρτα.
Αριθμώντας τις όψεις της.
Πολύχρωμες διακοσμήσεις.
Μια μαγική εικόνα:
Πρώτα το κοριτσάκι μετά το αγοράκι
Τώρα αντίστροφα:
Πρώτα το αγοράκι μετά το κοριτσάκι
Κι άλλη μαγική εικόνα με πολεμιστές.
και εδώ δύο αντίπαλοι.
Μαγικές κάρτες
με το 2ο τμήμα της ΣΤ Δημοτικού.
Πρώτα διπλώσαμε το χαρτί στα τέσσερα
Τώρα κόψαμε ένα παραθυράκι στο κέντρο.
...και συνεχίζουμε με τα μαγικά κόλπα!
Τι πιο φυσικό, οι δασκάλες
να καμαρώνουν με τέτοιους μαθητές!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13


Στις 16 Οκτωβρίου 2014 το Εργαστήριο Μαθηματικών επισκέφτηκε το Δημοτικό Σχολείο Γουβών, έπειτα από πρόσκληση του Διευθυντή του Σχολείου κ. Εμμανουήλ Χρυσού και των δύο δασκάλων της ΣΤ' Τάξης. Σκοπός της επίσκεψης ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές κάποια στοιχεία Αστρονομίας, και να εμπλακούν με μαθηματικές κατασκευές και παιχνίδια.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε με ένα δίωρο Αστρονομίας στην ευρύχωρη αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου, όπου συγκεντρώθηκαν τα δύο τμήματα της ΣΤ' Δημοτικού. Με βιντεάκια, προσομοιώσεις και θεατρικό παιχνίδι, οι μαθητές έμαθαν για το ετήσιο ταξίδι της Γης γύρω από τον Ήλιο και προσπάθησαν να κατανοήσουν τον κύκλο των εποχών. Έθεσαν ενδιαφέρουσες ερωτήσεις όπως το πώς εναλλάσσεται η μέρα και η νύχτα στους Πόλους ή το γιατί παρουσιάζεται το Πολικό Σέλας.

Στη συνέχεια, τα δύο τμήματα επέστρεψαν στις αίθουσές τους όπου το καθένα χωριστά παρακολούθησε ένα δίωρο μαθηματικών δραστηριοτήτων. Κατά την πρώτη ώρα οι μαθητές έπαιξαν ένα εντυπωσιακό παιχνίδι "μαντικής δύναμης" όπου κάποιος μαντεύει έναν αριθμό από το 1 ως το 31, θέτοντας μόνο 5 ερωτήσεις που επιδέχονται για απάντηση "ΝΑΙ" ή "ΟΧΙ". Το "κόλπο" του παιχνιδιού, που βασίζεται στο δυαδικό σύστημα αρίθμησης, γνώρισαν οι μαθητές συμπληρώνοντας ένα σχετικό φύλλο εργασίας.

Το δίωρο μαθηματικών δραστηριοτήτων ολοκληρώθηκε με την κατασκευή μιας μαγικής κάρτας. Μαγικής για δυο λόγους: πρώτον γιατί φαινομενικά έχει μόνο δύο όψεις (μπρος και πίσω) ενώ στην πραγματικότητα έχει τέσσερις και δεύτερον γιατί οι ζωγραφιές κινούνται με μαγικό τρόπο καθώς η κάρτα ξεδιπλώνει τις όψεις της. Έτσι, ενώ απεικονίζεται μια φάλαινα που κυνηγά ένα ψαράκι, ξαφνικά, με μια δίπλωση της κάρτας, το σκηνικό αλλάζει και το ψαράκι κυνηγά την φάλαινα! Ομοίως, ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα ψάχνουν ο ένας τον άλλον έχοντας γυρισμένες τις πλάτες τους και μόλις διπλώσει η κάρτα κατορθώνουν να αντικρύσουν ο ένας τον άλλον! Τα "μαγικά" θέματα ήταν ανεξάντλητα, καθώς η παιδική φαντασία απογειώθηκε και δικαιολογημένα κάθε μαθητής έσπευδε με καμάρι να δείξει στους συμμαθητές του τα δημιουργήματά του.

Η μέρα έκλεισε με πολλά χαμόγελα και αγκαλιές, ως ένα γνήσιο "ευχαριστώ". Τα παιδιά είχαν διασκεδάσει και είχαν μάθει. Μαθητές που δυσκολεύονται στα Μαθηματικά δεν υπήρχαν. Υπήρχαν μόνο διψασμένα μυαλά που ποθούσαν να γνωρίσουν ακόμα περισσότερα. Ίσως σε μια δεύτερη επίσκεψη, αφού τώρα είχε γίνει η καλή αρχή...


Το εκπαιδευτικό υλικό:


Παίξε το παιχνίδι "Μάντεψε τον αριθμό" διαδικτυακά.

Βάλε έναν αριθμό στο νου σου από το 1 ως το 31, τσέκαρε τους πίνακες όπου αυτός εμφανίζεται και πάτα το κουμπί "Μάντεψε" για να σου αποκαλύψει ο υπολογιστής ποιος ήταν ο αριθμός σου!

1 3 5 7
9 11 13 15
17 19 21 23
25 27 29 31
2 3 6 7
10 11 14 15
18 19 22 23
26 27 30 31
4 5 6 7
12 13 14 15
20 21 22 23
28 29 30 31
8 9 10 11
12 13 14 15
24 25 26 27
28 29 30 31
16 17 18 19
20 21 22 23
24 25 26 27
28 29 30 31



Διάβασε περισσότερα


ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ: Ειρήνη Περυσινάκη iriniper[ατ]sch.gr
ΕΙΚΟΝΕΣ: Παρασκηνίου από το 123RF