Στα ίχνη των μεγάλων Μαθηματικών
μία χρονογραμμή για τα Μαθηματικά και τους Μαθηματικούς
Η παρακάτω χρονογραμμή δημιουργήθηκε με το Timeline, ένα διαδραστικό εργαλείο που σχεδιάστηκε από το MIT (SIMILE widgets).
Κλικ εδώ για να εμφανίσετε/κρύψετε τις οδηγίες χρήσης
Σύρατε με το ποντίκι σας τη λωρίδα του χρόνου προς τα δεξιά ή τα αριστερά.
Με διπλό "κλικ" στον κενό χώρο της λωρίδας του χρόνου, η χρονογραμμή κινείται αυτόματα και κεντράρει στο σημείο που "χτυπήσατε" με το ποντίκι.
Κάντε κλικ σε ένα γεγονός για να εμφανιστεί αναδυόμενο παράθυρο με σύντομη περιγραφή.
Έπειτα πατήστε το "περισσότερα" ή τον τίτλο του γεγονότος για να οδηγηθείτε σε ιστοσελίδα με λεπτομερή στοιχεία.
Κλείστε το αναδυόμενο παράθυρο πατώντας την κουκκίδα επάνω δεξιά.
Κάντε κλικ σε μια από τις υπογραμμισμένες χρονολογίες που βρίσκονται στο κάτω μέρος για να κεντράρετε τη λωρίδα του χρόνου σε εκείνη την χρονολογία.
Χρησιμοποιήστε το "φίλτρο" για την εμφάνιση γεγονότων βάσει κριτηρίων (π.χ. γράψτε: Άλγεβρα).
Ειδικότερα, μπορείτε να πατήσετε τα κουμπιά "Άλγεβρα", "Γεωμετρία", "Τριγωνομετρία" κτλ (κάτω μέρος) για να εμφανίσετε μόνο τα στοιχεία που σχετίζονται με τους συγκεκριμένους κλάδους των μαθηματικών.
Χρησιμοποιήστε το "έγχρωμο μαρκάρισμα" για να μαρκάρετε με χρώμα (κίτρινο, πράσινο, γαλάζιο ή ιώδες) συγκεκριμένα γεγονότα (π.χ. γράψτε: Άλγεβρα).
Τέλος, με το κουμπί "Αλλαγή προτύπου" επάνω αριστερά, μπορείτε να εναλλάξετε το ανοιχτόχρωμο και το σκουρόχρωμο πρότυπο.
Ο κύριος στόχος του προγράμματος ήταν η επαφή των μαθητών με τα ιστορικά σημειώματα των σχολικών βιβλίων με έναν δημιουργικό τρόπο: να οργανώσουν την πληροφορία σε μια ενιαία χρονογραμμή και να παρακολουθήσουν έτσι την εξέλιξη των μαθηματικών ιδεών.
Προκειμένου η χρονογραμμή να εμπλουτιστεί με επεξηγηματικά κείμενα και σύντομες βιογραφίες, οι μαθητές ανέπτυξαν δεξιότητες κριτικής ανάγνωσης, ανατρέχοντας σε έγκυρες πηγές και επιλέγοντας τη σημαντική πληροφορία. Στη συνέχεια, ενεργοποίησαν τις συγγραφικές τους δεξιότητες για να συνθέσουν δικά τους κείμενα που θα έπρεπε να είναι σύντομα, αυτόνομα, σωστά δομημένα, αποδίδοντας το ζητούμενο νόημα. Εμπλούτησαν τα κείμενά τους και με εικόνες, κάποιες χιουμοριστικές.
Τα κείμενα των μαθητών ενσωματώθηκαν στη διαδραστική χρονογραμμή αυτού του ιστότοπου και είναι προσβάσιμα μέσω υπερσυνδέσμων.
Οι καθηγητές
Ειρήνη Περυσινάκη και Δημήτρης Καλυκάκης
Ηράκλειο, 11 Ιουλίου 2016